Wilt je dat je bedrijf bovenaan in Google verschijnt voor zoekopdrachten die zijn gericht op de goederen of services die je verkoopt? Natuurlijk wil jij dat, iedereen wil dat. Je weet dat mensen zoekmachines zoals Google gebruiken om informatie te vinden over dingen die ze overwegen te kopen of waar ze meer informatie over willen hebben. Wat je misschien niet weet, is dat mensen hun onderzoek online doen, zelfs als ze volledig van plan zijn om naar een fysieke winkel locatie te gaan om iets te kopen. En dus wordt het steeds belangrijker om hoog in Google te eindigen bij zoekopdrachten, daar kun je een internet marketing bureau voor inschakelen, of verder lezen voor goede tips!
Bepaal de woorden waarmee je wil opvallen
De eerste stap naar een goede notering in Google is het samenstellen van de juiste SEO-strategie. Te veel campagnes zijn gedoemd te mislukken voordat ze van de grond komen, omdat bedrijven zich richten op zoekwoorden die te breed zijn, niet genoeg verkeer hebben of te concurrerend zijn. Jouw lijst met focus zoekwoorden moet breed beginnen en analyses gebruiken om te komen tot de allerbeste zoekwoorden voor jouw bedrijf en website om zakelijk op te kunnen concurreren.
Optimaliseer jouw website voor de belangrijkste zoekwoorden
Met de juist gekozen strategie is het tijd om te beginnen met de implementatie in jouw website. Elke pagina op die website moet de essentiële optimalisatie-elementen bevatten die Google helpt begrijpen waar elke pagina over gaat. Elke webpagina moet de volgende elementen bevatten met één focus zoekwoord…
– Paginatitel (minder dan 70 tekens)
– Metabeschrijving (minder dan 155 tekens)
– H1 & H2 Titeltekst (hoofdinhoud opsplitsen door deze te beschrijven)
– Alt-tekst (elke afbeelding heeft een titel nodig)
– Trefwoord in inhoud (minstens één keer, vetgedrukt)
Bouw deze optimalisatiepunten in terwijl je onthoudt dat je nog steeds met mensen praat. Maak je strategie dus gebruiksvriendelijk en gebruik de zoekwoorden op een natuurlijke manier.
Ontwikkel een doorlopende ‘contentstrategie’ voor je website
Toen Google in 2011 hun ‘Panda-algoritme-update’ uitbracht, stuurden ze een bericht naar website ontwikkelaars: laat je site niet oud worden. Dat betekende dat sites worden beloond voor het voortdurend verbeteren van hun inhoud, het vergroten van het aantal pagina’s en de kwaliteit van relevante webpagina’s en bronnen. Als je wil dat jouw positie in de zoekmachines verbeterd, moet je site dus regelmatig ge-update worden. Voeg tools, bronnen en informatieve inhoud toe om bezoekers te helpen begrijpen hoe ze de site kunnen gebruiken.
Implementeer een strategie
Om de contentstrategie van je website verder te ondersteunen is het verstandig om een blog op die website te hebben. Er is een overweldigende hoeveelheid gegevens uit onderzoek gekomen waaruit blijkt dat een blog een enorm hulpmiddel is bij de zoekmachine strategie. Bedrijven die bloggen krijgen 55% meer webverkeer en 70% meer leads dan bedrijven die dat niet doen.
Elk nieuw artikel dat je publiceert, telt als een nieuwe geïndexeerde pagina op de website en de artikelen kunnen ook worden gepromoot en verspreid om extra verkeer naar uw site te leiden. De sleutel tot effectief bloggen is het samenstellen van onderwerpen en het kiezen van een focus zoekwoord voor elk artikel. Schrijf over het soort dingen waar jouw potentiële klanten in geïnteresseerd zijn. Wees niet overdreven promotioneel over de eigen producten, maar concentreer je op de branche en oplossingen in het algemeen!