Een beurs mag dan wel ‘old school’ zijn, het kan nog steeds een enorm efficiënte manier zijn om nieuwe klanten te ontmoeten en overtuigen. Als je tenminste een positief beeld achterlaat in de korte tijd dat je de doelgroep spreekt. In dit artikel geven we je enkele tips die je kunnen helpen voor je volgende beurs.
Zorg voor een indrukwekkende stand of presentatie
Er is maar één manier om een succesvolle beurs te garanderen: je zult op moeten vallen. Dat kan natuurlijk door een beursstand te laten maken waar niemand omheen kan. Maar dat kost dan vaak weer veel geld. Dus de vraag is of je hier wel het rendement uit kunt halen waar je naar op zoek bent. Als je grote of extravagante stand echter wél zoveel aandacht genereert dat iedere bezoeker naar jou komt, dan zou het toch een koud kunstje moeten zijn om er de meest succesvolle beurs in tijden van te maken.
Heb je het budget niet voor een opvallende stand, dan kun je altijd nog de andere variant toepassen: een indrukwekkende presentatie. Hiermee kun je alle kanten op. Wist je bijvoorbeeld dat je een interactieve 3D-presentatie of zelfs virtual reality kunt inzetten om je producten of diensten mee over te brengen? Zeker weten dat je daarmee scoort!
Geef je doelgroep iets mee om herinnerd te worden
Zodra de ontmoeting met jouw doelgroep is geweest en je uiteraard een onuitwisbare indruk hebt achtergelaten, geef je de potentiële klant natuurlijk wel iets mee. Een klein cadeautje om de herinnering aan het goede gesprek levend te houden. Iets met je logo of bedrijfsnaam erop uiteraard. De vraag is alleen wat het juiste relatiegeschenk is dat bij jouw bedrijf en je doelgroep past. Daar helpt relatiegeschenkenspecialist Maxilia je mee. De vele voorbeelden van producten die zij al ooit gemaakt hebben en die goed presteerden, helpen je vast en zeker bij het kiezen.
Een leuk en origineel idee is bijvoorbeeld sokken kopen met jouw logo. Ze zijn vrijwel altijd beschikbaar in de kleuren van jouw huisstijl, zodat je klanten steeds weer aan je herinnerd worden en de naamsbekendheid van je bedrijf omhoog schiet. Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een wat neutraler design, waarmee je misschien nog meer kans hebt dat je potentiële klant de sokken daadwerkelijk gaat gebruiken.
Kortom: zorg dat je aanwezigheid op de beurs de moeite waard is, zodat je doelgroep naar je toe komt en het gesprek onthoudt dat je daar met ze hebt. En ter afscheid geef je ze nog iets leuks mee met je logo, zodat je in feite al direct begint met het warmhouden van de lead. In dit geval letterlijk het warmhouden van de voeten van je doelgroep!