dashblog logo
Sign up with your email address to be the first to know about new products, VIP offers, blog features & more.
[mc4wp_form id="4288"]

Fit worden en blijven na je vakantie: zo doe je dat

Posted on

En dan is de vakantie alweer voorbij. Voor de meesten dan. We gaan weer terug naar school en naar het werk en moeten weer opnieuw opstarten. Vakantie is voor de meesten lekker rustig aan doen, bijkomen, lekker eten en drinken… heerlijk. Maar die extra kilootjes liegen er niet om. Waarschijnlijk wil je daar wel weer vanaf. Bovendien is het leven echt veel makkelijker en leuker als je fit bent. Wij hebben de handigste tips voor je om binnen no-time op jouw eigen tempo weer in vorm te komen.

Motiveer met nieuwe gear

Het is voor jou vast wel een bekend gevoel wanneer je mooie nieuwe kleren hebt, dat je die meteen wilt showen. Je voelt je weer een beetje als nieuw. Met sportkleding is het niet anders. Een nieuw seizoen, nieuwe kleren. Daar mag je jezelf nu best op trakteren! Het maakt het leuker en aantrekkelijker om de deur uit te gaan en te gaan sporten. Maar misschien hoef je die nieuwe gear niet eens helemaal zelf aan te schaffen.

Sponsoren

Leg het eens bij je werkgever neer als idee: sport gear sponsoren voor de sportieve medewerkers. Dat is helemaal niet gek om voor te stellen, want het levert de werkgever alleen maar promotie op, voor relatief weinig geld en moeite. Je werkgever wil opvallen en misschien wel sport en beweging stimuleren onder medewerkers. Daarvoor kan hij mooie shirts met logo voor jullie sponsoren of bijvoorbeeld een bidon bedrukken. Voor hardlopers, tennissers of misschien zelfs keepers is petten bedrukken passend en nuttig.

Plan, maar wees realistisch

“Het komt me nu eigenlijk niet zo goed uit, dan maar overslaan.” Ken je deze zin? Het is vrij eenvoudig om het sporten een keertje over te slaan als er wat tussenkomt. Maar dat doen we vanaf nu niet meer. Maak direct een sportplanning voor de komende tijd. Hoever je vooruit plant, is afhankelijk van je werk en andere verplichtingen. Probeer in elk geval zo ver mogelijk vooruit te plannen. Plan je sportsessies het liefst op een vaste datum en een vast tijdstip. Let wel: loop niet te hard van stapel en plan realistisch. Bouw rustig op; je lichaam heeft tijd nodig om weer op gang te komen. Te snel beginnen is zonde, want dan loop je sneller blessures op. Bovendien heb je dan meer kans om je motivatie kwijt te raken. Sporten moet wel ontspannend werken, zeker naast een drukke baan.

Samen staan we sterker!

Samen staan we sterker! Ook als het om sporten en motivatie gaat. Samen sporten werkt voor de meesten makkelijker en fijner. Je spreekt af om te gaan en dan moet je ook echt gaan. Je zegt minder snel af, want je wilt je niet laten kennen. Bovendien is samen sporten ook een mogelijkheid om je vakantieverhalen uit te wisselen. Let er daarmee wel op dat je je niet verliest in een gesprek, waardoor je misschien verzaakt. Maar maak je een praatje tijdens het sporten, dan gaat de tijd sneller. Voor je het weet heb je er weer 2 kilometer bij gelopen. Geen sportmaatje? Geen excuus! Vooral de periode na de vakantie is een uitgelezen moment om bij een clubje te gaan. Een hardloopgroep, een bootcampclubje of zelfs een teamsport zijn goede motivaties om regelmatig te gaan sporten.

0