5 tips om gezond af te vallen zonder dieet

Zouden er bij jou best wel wat kilootjes af mogen? Zodat je strak de zomer in kunt gaan of gewoon lekkerder in je vel zit. Maar wil je dit bereiken zonder ellendig dieet te moeten volgen wat uiteindelijk niet eens werkt? Lees dan dit artikel eens door. Hier vind je 5 tips om wat kilootjes af te vallen zonder dieet te volgen. Het lijkt onmogelijk, maar dat is het zeker wel.

Tip 1: Afvallen door hypnose

Afvallen door hypnose; je hoort het niet vaak en het is ook zeker niet de eerste mogelijkheid waar je aan denkt als je af wilt vallen. Maar het is zeker niet onmogelijk. De combinatie van bewegen en gezond eten wordt gestuurd vanuit het onderbewuste. Dit kan worden aangesproken door hypnose. Zeker wanneer je een emotie-eter bent, kan dit baat hebben. Zo dwing je jezelf om slechte gewoontes en patronen uit te roeien of te veranderen voor een gezondere leefstijl met afvallen als een van de resultaten. 

Tip 2: Afvallen met een virtuele maagband

Wanneer je extreem overgewicht hebt, kan er voor gekozen worden om een maagbandje te laten plaatsen. Dit is wel een ingrijpende operatie met alle gevolgen van dien. Door hypnose kunnen we het onderbewuste ´wijsmaken´ dat je wel degelijk een maagband hebt. Een virtuele maagband wordt dit genoemd. Die zit er natuurlijk niet, maar wanneer je onderbewuste dat denkt, zal je gaan merken dat je sneller vol zit en minder gaat eten. Met als gevolg dat je af gaat vallen.

Tip 3: Pas je leefstijl aan

En natuurlijk, dit klinkt makkelijker dan het is. Maar hierbij kun je denken aan kleine aanpassingen en veranderingen. Gebruik olie in plaats van boter bij het koken. Drink water bij het avondeten en eet niks meer na 20.00u ‘s avonds. Eet ook niet met je bord op schoot voor de televisie, maar wees je echt bewust van het eten. Wanneer je afgeleid wordt door bijvoorbeeld de tv, eet je onbewust meer dan normaal.

Tip 4: Gezond eten en meer bewegen

Dit is het allerbekendste en ook meteen het allermoeilijkste. Let op hetgeen wat je eet. Maak een lijstje bij het boodschappen doen en hou je ook echt aan het lijstje. Dus koop geen onnodige ongezonde producten. Zorg voor genoeg verse groenten en fruit en beperk de inname van frisdranken en alcohol. En beweeg! Lekker wat oefeningen vanuit huis, rondjes lopen of fietsen. Door kleine veranderingen aan te brengen kun je al meer in beweging komen. Pak vaker de fiets naar het werk als dit mogelijk is en kies meer voor de trap dan de lift. Loop eens een extra stukje om of fiets wat langer door. Het zijn kleine maar doeltreffende aanpassingen, zonder dat je echt een dieet volgt.

Tip 5: Eet niet te veel en te vaak

Ga de oorzaak van je overtollige kilo’s na. Eet je de verkeerde dingen? Eet je te grote porties of eet je te vaak? Probeer alleen te eten wanneer je echt een hongergevoel hebt. Schep ook niet te veel eten of en gebruik kleinere borden. Zo voorkom je dat je te veel eet en voedsel binnen krijgt die niet verbrand worden door je lichaam. Eet langzaam, ook wanneer je honger hebt. Dit is moeilijk, maar wanneer je langzamer eet, zit je eerder vol. En stop dus met tussendoortjes te nuttigen wanneer je eigenlijk helemaal geen honger hebt.

Dit vind je misschien ook leuk...