Robotisering in klantcontact

Posted on

Klantcontact is een belangrijk onderdeel van jouw organisatie. Hiermee kun je namelijk potentiele klanten binnenhalen of de klant na het kopen van een product nog service bieden. De klant moet daarom altijd goed geholpen worden. Je kunt je klanten hier mee informeren over aanvullende producten of bijvoorbeeld een upsell genereren, waardoor je omzet hoger wordt. Dit klantcontact kun je robotiseren, zodat het je minder mensuren kost. Benieuwd naar de mogelijkheden van robotisering in klantcontact? Je leest het hier!

Wat houdt robotisering in?
Robotic Process Automation wordt RPA genoemd en staat dus voor robotprocessautomatisering. Hiermee worden verschillende werkzaamheden geautomatiseerd, zodat mensen zich kunnen focussen op andere werkzaamheden, die bijvoorbeeld niet gerobotiseerd kunnen worden. Die taken zijn dus erg waardevol.

De voordelen van robotisering
Natuurlijk horen er veel voordelen bij de robotisering in klantcontact, omdat heel veel saaie taken wegvallen en automatisch worden uitgevoerd. Dit hoef je dus niet meer zelf op te pakken. Daarnaast zijn de robots een stuk sneller dan mensen en worden de taken een stuk sneller uitgevoerd. Dat mensen fouten maken is natuurlijk menselijk en algemeen bekend, maar dit zullen robots niet doen. Ze zijn tot wel 100% nauwkeurig. De robots zijn ook nog opnieuw te gebruiken en te koppelen met andere robots. Je houdt meer tijd over voor de klant om ze echt persoonlijk te woord te staan en te voorzien van een persoonlijk advies.

Neem contact op met Pegamento
Voor meer informatie kun je hun whitepaper van de website downloaden! Bezoek dus nu hun website en lees meer over de robotisering van processen en hoe dit jou kan helpen. Bekijk bijvoorbeeld ook eens een van hun webinars en leer van onze experts. Nog vragen? Neem dan contact met ons op. Zij kunnen je namelijk vertellen wat zij voor jouw organisatie kunnen doen. Bel naar +31 (0) 88 00 67 180, mail naar info@pegamento.nl of kom eens langs in Zeist!

0