Wist jij dat 68% van de consumenten beweert dat hun aankoopbeslissingen in de auto worden genomen. Speel jij daar als ondernemer genoeg op in? Duizenden advertenties proberen potentiële klanten digitaal te bereiken, maar velen besteden daar geen aandacht aan. Waarom? Reclame vermoeidheid. We staren constant naar schermen, en krijgen daar veel advertenties te zien. Vaak teveel, waardoor ze hun doel missen. Met buitenreclame zoals stoepborden is dat anders. Dat valt meteen op, en klanten zijn slechts 2 passen van jouw deur verwijderd, waardoor ze snel even de aanbieding van het bord kunnen checken.
Wat is buitenreclame?
Buitenreclame is een vorm van reclamestrategie waarmee bedrijven zichzelf via buitenreclame kunnen promoten. Dit kunnen allerlei verschillende vormen zijn zoals een aanplakbord of een stoepbord. Als vuistregel geldt dat het opvalt in een drukke straat. In plaats van gewone en saaie bewegwijzering te gebruiken, kun je de etalage van jouw winkel maximaliseren om jouw producten en diensten te benadrukken. Voeg andere informatie toe, zoals uw adres, e-mailadres en telefoonnummer, zodat mensen je kunnen bellen in geval van vragen.
Advertenties in het openbaar vervoer
Transit reclame vind je in openbaar vervoer zoals bus, trein, metro, etc. of op plekken als het busstation, metrostation, luchthaven, etc. Deze advertenties kunnen rechtstreeks op het voertuig worden aangebracht, bijvoorbeeld in de vorm van stickers. In een bus of metro kun je echter ook adverteren. Het grote voordeel hiervan is dat mensen in die bus of metro zitten of staan en dus de hele tijd naar jouw advertentie kijken. Overal waar mensen wachten, is er potentieel voor reclame en dat geldt dus ook voor de stations!
Reclame op straatmeubilair
Advertenties op straatmeubilair gaan over het gebruik van dit meubilair, zoals banken, bushokjes, kiosken en parkeergarages, om jouw advertenties aan een groot publiek te laten zien. Dit soort reclame is vooral gericht op voetgangers, iets waar je bij de inhoud van de reclame gebruik van kunt maken. Over het algemeen biedt dit type advertentie de mogelijkheid om enkele details in de advertentie op te nemen. Het publiek van straatmeubilair advertenties heeft meestal de tijd om de advertentie te bekijken en zelfs foto’s te maken, dit geldt natuurlijk ook voor de eerder genoemde stoepborden.
Zorg ervoor dat de ontwerpspecificaties nauwkeurig zijn en op maat zijn gemaakt voor de plekken waarop de advertentie wordt geplaatst. Gebruik een kleurenpalet met tinten die niet botsen en beperk de tekst. Jouw publiek is waarschijnlijk onderweg terwijl ze de advertentie bekijken, dus je kunt deze het beste eenvoudig houden.
Digitale billboards
Heb je wat meer te besteden voor je outdoor marketing, dan kun je denken aan een interactief billboard. Digitale billboards hebben het voordeel dat ze video’s en animaties weergeven, waardoor ze aanzienlijk meer in het oog springen. Je kunt creatief zijn met jouw billboard-ontwerp en berichten. Ze zijn echter wel 3 tot 4 keer duurder om op te adverteren dan statische billboards. Door een billboard interactief te maken, krijgen merken een geheel nieuwe dimensie van betrokkenheid. Kijken naar een billboard-advertentie is één ding, er iets mee doen is een tweede. Zo kun je hier erg creatief mee omgaan. In 2016 installeerde Reebok een interactief reclamebord met een snelheidscamera waarop de zogenaamde Pump-schoenen te zien waren. Voorbijgangers werden vervolgens aangemoedigd om langs de snelheidscamera te rennen en te proberen minimaal 25 km per uur te lopen. Iedereen die dat lukte, werd vervolgens beloond met de nieuwe Reebok schoen.